Saltar al contenido

Speedtest.net webbplats recension

10 de septiembre de 2022
speedtest net 02b830df55b941099985a6b6eb19c765

När det gäller internethastighetstestsajter är Speedtest.net definitivt en gammal favorit och förmodligen den mest använda testsajten, eftersom den har genomfört över 40 miljarder hastighetstester sedan den grundades. Speedtest.net kombinerar en mycket lång lista med fjärrtestservrar, ett lättanvänt och roligt gränssnitt och kraftfulla statistikverktyg, vilket gör det till en av de bästa när det är dags att testa din bandbredd. Innan du slösar bort din tid på att söka bland berget av webbplatser som är utformade för att testa hastigheten på din internetanslutning, ge Speedtest.net ett försök.

Fördelar och nackdelar

Det finns mycket att gilla med detta bandbreddsteste: What We Like

• Ett stort antal testplatser över hela världen, vilket förbättrar resultatens noggrannhet.
  • Bekant hastighetsmätare-liknande display.
  • Närmaste testplats beräknas automatiskt.
  • Ett av de mest grafiskt tilltalande gränssnitten bland hastighetstestsajter.
  • Lätt att dela via e-post och sociala nätverk.
  • Se teststatistik från hela världen.
  • Appversioner finns tillgängliga för de flesta större mobilplattformar.

Vad vi inte gillar

• Tung grafik är mer till besvär än en fördel för uppringda användare.
  • Testplatser koncentrerade främst till Nordamerika och Europa.

Mer information på Speedtest.net

Här är lite mer fakta om Speedtest.net:

• Även utan att skapa ett användarkonto kan din föredragna testserver förväljas från inställningarna. Innan du startar hastighetstestet kan du sedan välja antingen din föredragna server eller den rekommenderade, som är den närmast din plats
  • Om du hellre vill läsa hastighetstestet i en annan måttenhet kan du välja mellan kilobit (Kb) och megabit (Mb)
  • På resultatsidan finns en lista över alla tester du har gjort samt det bästa resultatet från alla dessa tester.
  • Dina hastighetstestresultat kan exporteras till en CSV-fil
  • Inte bara kan testresultat för enstaka hastigheter delas utan också Allt av dina Speedtest.net-resultat och hela listan som visar dina resultat över tid
  • När du delar ett test, a Betyg visas för att se hur hastigheten på din anslutning är jämfört med resten av ditt land

Om du var tvungen att välja en enda testplats för bandbredd bland det enorma antalet tillgängliga, skulle vi verkligen rekommendera Speedtest.net framför några andra. Speedtest.net drivs av Ookla, en leverantör av testteknik för bandbredd till ett antal andra sajter för internethastighetstest. Speedtest.net är en mycket väldesignad och funktionell sida med hastighetsmätare och andra rattar och avläsningar som visar viktig information om din internetuppkoppling. En lista över tusentals fjärrtestservrar, sorterade efter de närmast dig, gör det enkelt att bestämma och ändra testplatser baserat på geografi. Förutom den attraktiva designen och det stora antalet testsajter, skiljer Speedtest.net sig från de flesta andra internethastighetstestsajter genom sin förmåga att spara resultaten av dina tester över tid och att filtrera dessa tester för att enkelt hitta de som utförs mot en viss server eller av den anslutning (IP-adress) som användes när testet utfördes. Varje gång du besöker Speedtest.net kan du se resultaten av dina tidigare bandbreddstester. Detta är bra för att spåra hastigheten på din internetanslutning för att antingen visa din internetleverantör att din anslutning har saktat ner eller för att bevisa för dig att en annonserad uppgradering av din bandbredd faktiskt har skett. En annan unik funktion är den anpassade Speedtest.net-grafiken som genereras varje gång du gör ett bandbreddstest. Den här bilden kan mailas till en vän för att skryta om en snabb ny anslutning, delas online för att jämföra resultat med andra, eller så kanske du vill vidarebefordra den till din ISP tillsammans med ett klagomålsbrev! Sammantaget finns det väldigt lite att inte gilla med Speedtest.net. Det är intuitivt, snabbt, lätt för ögonen och har varit ganska exakt i våra tester jämfört med vad Internetleverantören säger att vår tillgängliga bandbredd ska vara.